Працівники Луцького заводу «АСЗ №1» закликали місцеву владу відмовитися від купівлі вживаних тролейбусів зі Швейцарії

Bogdan Motors

Працівники «Автоскладального заводу №1» АТ «АК «Богдан Моторс» виступили проти закупівлі місцевою владою швейцарських вживаних тролейбусів. 28 березня у м. Луцьку вони вийшли на мітинг з вимогами підтримати вітчизняних виробників.
Колектив висловив обурення намірами міськради придбати старі тролейбуси, які перебували в експлуатації 21 рік. Це на 6 років більше, ніж рекомендовано швейцарським виробником. У той час як місцевий виробник, найбільше на Волині підприємство з виготовлення громадського транспорту – «АСЗ №1» – може повністю задовольнити потреби міста в оновленні автопарку. Натомість завод залишають без замовлень і роботи. Персонал компанії вимагає у місцевої влади переглянути рішення та забезпечити Луцьк сучасним рухомими складом. 
«Це глобальна проблема для українських міст. Вживана техніка з Європи потрапляє до України після списання і несе потенційну загрозу для пасажирів. Люди вимушені користуватися аварійнонебезпечними автобусами і тролейбусами, які давно вже відслужили свій строк експлуатації. Місцеві чиновники купують імпортний металобрухт, ігноруючи українських виробників нової сучасної продукції», – наголошують робітники заводу. 
Європейські тролейбуси вже відпрацювали свій ресурс, тому, найімовірніше, потребуватимуть постійного ремонту та заміни запчастин, яких в Україні просто немає, зазначили учасники мітингу. Оплачувати нові і нові видатки на технічне обслуговування техніки доведеться з міського бюджету, тобто за рахунок кожного мешканця міста. Замість того, щоб спрямувати ці кошти на розвиток регіону та забезпечити лучан новим комфортабельним транспортом, міськрада пропонує придбати зношений транспорт – без жодних гарантійних зобов’язань з боку виробника. 
«Луцька влада зараз маніпулює ціною. Начебто швейцарські тролейбуси дешевше українських. Авжеж, адже це 20-тирічний металобрухт, який не прослужить і року. Тоді як новий подібний швейцарський тролейбус у 4 рази дорожче за аналогічний український», - наголосили мітингувальники.
Працівники підприємства нагадали, що луцький завод є містоутворюючим підприємством, яке забезпечує роботою понад 1000 осіб та регулярно сплачує податки. У 2014 році завод перерахував до місцевого та державного бюджетів 30,6 млн грн сумарно, а вже у 2017 році ця сума зросла у понад 2,5 рази і досягла 79,8 млн грн. І це не дивлячись на складну економічну ситуацію в державі, нестабільний курс долара та зростаючу інфляцію. Щоб і надалі працювати та забезпечувати фінансові відрахування до бюджету, компанія потребує стабільної роботи та нових замовлень від власної держави. 
В Європі давно визнали високу якість продукції луцького заводу. Наприклад, електробуси марки «Богдан А70100» поставляються до Польщі та Чехії. А нещодавно «АСЗ №1» підписав контракт з французькою компанією Bluebus. Європейські споживачі користуються українськими тролейбусами і автобусами, у той час як українські – їздять на списаному європейському транспорті. Працівники заводу вважають, що причина такої парадоксальної ситуації у бойкоті місцевих органів самоврядування
Виробнику вже доводилось стикатися зі схожою ситуацією у 2011 році. Тоді у м. Черкасах був оголошений конкурс на поставку шкільних автобусів. Губернатор області Сергій Тулуб закликав бойкотувати продукцію «Богдан» та назвав завод «небажаним». Це попри те, що запропонована модель виробництва «Богдан» була на той час єдиною в Україні, яка мала сертифікат відповідності транспортного засобу «спеціалізований шкільний автобус». Такі випадки доводять, що якість техніки та досвід виробника зазвичай програють у боротьбі з політичною волею місцевих чиновників.

Вхід